Reklamacje i zwroty

§1 Postanowienia ogólne

  1. Poniższe zasady określają procedurę składania reklamacji oraz realizacji prawa do zwrotu Produktów zakupionych za pośrednictwem Hurtowni NOVUM OFFICE B2B, oraz Sklepu internetowego www.novumoffice.pl.

  2. Reklamacje i zwroty mogą być składane wyłącznie przez Klientów, którzy dokonali zakupu w Hurtowni lub Sklepie internetowym, na warunkach określonych w niniejszym dokumencie oraz w regulaminie.

  3. Kontakt w sprawie reklamacji i zwrotów:

§2 Reklamacje

  1. Klient ma prawo złożyć reklamację w przypadku:

    • Wady fizycznej lub prawnej Produktu,
    • Uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu,
    • Niezgodności Produktu z zamówieniem.
  2. W celu złożenia reklamacji Klient zobowiązany jest:

    • Poinformować Sprzedawcę o reklamacji w terminie do 14 dni od wykrycia wady Produktu,
    • Wypełnić formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej lub przesłać pisemne zgłoszenie zawierające:
      • Imię i nazwisko/nazwę firmy Klienta,
      • Numer zamówienia,
      • Opis wady lub problemu,
      • Dokumentację fotograficzną (jeśli dotyczy).
  3. Reklamacje należy przesyłać na adres e-mail: zamowienia@novumoffice.pl lub na adres siedziby Sprzedawcy.

  4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni roboczych od jej otrzymania i poinformuje Klienta o decyzji oraz dalszych krokach.

  5. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca:

    • Wymieni Produkt na nowy,
    • Zaoferuje naprawę Produktu,
    • Zwrot ceny zakupu na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.

§3 Zwroty

  1. Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania Produktu, bez podania przyczyny, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

  2. W celu odstąpienia od umowy Klient powinien:

    • Poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez e-mail: zamowienia@novumoffice.pl lub listem na adres siedziby,
    • Skorzystać z formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy.
  3. Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym, kompletnym i w oryginalnym opakowaniu, na adres:

    • ul. Gromadzka 46, 30-719 Kraków
  4. Koszty zwrotu Produktu ponosi Klient, chyba że zwrot jest wynikiem błędu Sprzedawcy (np. wysłanie niewłaściwego Produktu).

  5. Zwrot należności zostanie dokonany w terminie do 14 dni od daty otrzymania zwracanego Produktu, na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.

§4 Wyjątki od prawa do zwrotu

  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:

    • Produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta,
    • Produktów, które po otwarciu opakowania nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub higienę (jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu),
    • Produktów o krótkim terminie przydatności do użycia.
  2. W przypadku, gdy zwrot dotyczy Produktu uszkodzonego w wyniku niewłaściwego użytkowania przez Klienta, Sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu lub obciążyć Klienta kosztami naprawy.

§5 Formularz reklamacyjny

W celu złożenia reklamacji należy wypełnić poniższy formularz i przesłać go na adres e-mail: zamowienia@novumoffice.pl lub dołączyć do przesyłki zwrotnej:

Formularz Reklamacyjny

  1. Imię i nazwisko/nazwa firmy: ...........................................................
  2. Adres e-mail: .................................................................................
  3. Numer telefonu: ...........................................................................
  4. Numer zamówienia: .....................................................................
  5. Opis wady/problemu: .................................................................. .................................................................................................
  6. Załączniki (zdjęcia, faktura, inne dokumenty): ............................ .................................................................................................

Data: ..............................................
Podpis (jeśli składane w formie papierowej): ..............................................


§6 WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

NOVUM OFFICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Gromadzka 46, 30-719 Kraków

adres e-mail: zamowienia@novumoffice.pl

 

Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży

następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczanie treści cyfrowych w postaci(*): ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*) ..........................................................................................................................

Imię i nazwisko Konsumenta (-ów): ..............................................................................................................................

Adres Konsumenta (-ów): ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Podpis

Podpis Konsumenta

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Data ............................................

(*) Niepotrzebne skreślić.


§7 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie reklamacje i zwroty rozpatrywane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego.

  2. W przypadku sporu Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, takich jak mediacja lub arbitraż, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.